2010. április 16., péntek

1 éves státuszon.....és egyedül eszem:)))

Szerdán voltunk az 1 éves státuszon. Nagyon sokan voltak mire sorra kerültünk, eléggé kapkodós volt az egész. Újfent megcsodálták Ádit hogy "jééé ez az a baba, aki már újszülöttnek is olyan szép volt", a dokinő egyfolytában "jaj de cukizta", és dögönyözte. Megkapta az agyhártya gyulladás elleni oltást is, ami nem kötelező, de mi beadattuk. Pici sírás volt, nem több. Utána se nyafi, se láz, se semmi!
Tehát az én Nagyfiam paraméterei 1 évesen a következők:
-magasság: 80 cm (érdekes, mert 2 hónapja is ennyi volt, szerintem akkor mérték el)
-testsúly: 11400 gr (pelenkában mérve) tehát nagyjából hozta az elvárást, miszerint 1 éves korukban meg kell háromszorozniuk a testsúlyukat. (3*3600=10800)
-fogak száma: 6 db (még mindig)
-kukijával még várunk fél évet (nem jön fel a bőr annyira mint kéne)
A dokinő is megjegyezte hogy nagyon kis stramm gyerek, és hogy milyen ügyesen megúsztuk ezt az első életévet betegségek, láz nélkül. (kivéve egy kis takonykórt amikor ez első 2 foga egyszerre jött)
Kifelé menet pont összefutottunk a védőnővel, ő töltötte ki azt a "kérdőívet" amit ilyenkor szokás.
Mondtam neki hogy mostanában Ádi hisztizik, ha vmi nem úgy van, ahogy ő szeretné, erre megnyugtatott, hogy ez most egy életkori sajátosság, majd elmúlik, most feszegeti a határait. De mondta hogy ne neveljünk bele rossz viselkedési formákat, pl. ha hisztizik, ne kapjon mondjuk egy banánt, hogy csendben maradjon, mert akkor az rögzül benne, hogy a hisztiért jutalmat kapott. Illetve ha hisztizik, nyugodtan akár hátat is lehet neki fordítani, ezzel jelezve hogy a hisztivel semmit se fog elérni, aztán ha megnyugodott, akkor meg lehet szeretgetni és elmagyarázni neki hogy a hiszti tök felesleges. (mondjuk ezt eddig én is így gondoltam)
Aztán azt is mondta hogy ne hajtogassam neki állandóan azt hogy "nem szabad" ne korlátozzuk, hanem inkább ajánljunk fel neki vmi csere lehetőséget. Hát jó..... legyen így.....de ő is mondta hogy a kosokkal nem egyszerű bánni:)))
Kérdezte hogy eszik-e már egyedül, mondtam neki hogy nem , mert nem szeretném hogy az egész lakás tiszta kaja legyen ( a szívtelen:)) de mondta hogy lassan pedig megpróbálhatná.
És tegnap reggel úgy voltam vele, hogy akkor hajrá, lehet próbálkozni az egyedül evéssel. És csodák csodájára olyan szépen ette a piros trutyiját (meggy-banán-keksz püré) hogy csak na!
Bizonyíték ez a vidijó:)))
És előtte még soha az életben nem evett egyedül, nem is mutattam neki meg, csak a kezébe adtam a kanalat!

Nincsenek megjegyzések: